Το Νομάρχη Αιτωλοακαρνανίας Θύμιο Σώκο επισκέφθηκε η κ. Άννα Διαμαντοπούλου Βουλευτής Α' Αθήνας και Πολιτική Εκπρόσωπος για θέματα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ.
Ο κ. Σώκος, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρέθεσε αναλυτικά όλα τα στοιχεία που αφορούν στο πρόβλημα της σχολικής στέγης στο νομό, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και το πρόβλημα έλλειψης κονδυλίων για αγορά οικοπέδων, για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων.
Ο Νομάρχης αναφέρθηκε και στα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία και επαναδιατυπώνοντας τις πάγιες θέσεις του, επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης της λειτουργίας του ΤΕΙ Μεσολογγίου και Ναυπάκτου με νέα τμήματα και με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής των σπουδαστών σε αυτά, ενώ σε ότι αφορά το Πανεπιστήμιο Αγρινίου ο κ. Σώκος έθεσε επιτακτικά το θέμα του διορισμού Διοικούσας Επιτροπής.
Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ιστορικό των υποδομών, στην έκταση των 178 στρεμ. καθώς και στο σύνολο της έκτασης των 512 στρεμ. του παλιού αεροδρομίου, όπου θα δημιουργηθεί η Πανεπιστημιούπολη.
Η εδραίωση και ανάπτυξη, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σώκος, του Πανεπιστημίου Αγρινίου με έδρα το Αγρίνιο θα σημάνει και την ίδρυση τμημάτων στην Ι.Π. Μεσολογγίου.
Στην τοποθέτησή της η κ. Άννα Διαμαντοπούλου είπε τα εξής:
«Σήμερα βρίσκομαι στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πλαίσιο μιας εξόρμησης που έχει αποφασίσει το ΠΑΣΟΚ για όλη την Ελλάδα, την εβδομάδα Παιδείας.
Η εβδομάδα Παιδείας αφορά την συζήτηση επί των θέσεων και των δεσμεύσεων του ΠΑΣΟΚ, ιδιαίτερα στα θέματα που ξεκινούν από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο.
Στους περισσότερους νομούς κάνουμε μια σε βάθος συζήτηση και με τους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και βεβαίως αντιμετωπίζοντας και τα επί μέρους προβλήματα που έχουν όλες οι περιοχές στην χώρα.
Το ΠΑΣΟΚ έχει μελετήσει αυτή τη στιγμή ένα πρόγραμμα σχολικής στέγης, που αφορά όλη τη χώρα και δίνει προτεραιότητα στις εξής περιοχές: στην Αιτωλοακαρνανία, στην Ηλεία, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στην Πολίχνη και στην Σταυρούπολη.
Αυτές είναι οι 5 περιοχές στην Ελλάδα με το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτήν την στιγμή. Αυτό το πρόγραμμα σχολικής στέγης θα είναι τετραετές, θα είναι ένα σύνολο εθνικών, ευρωπαϊκών πόρων και δανείων από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων.
Θα έχει κεντρικό σχεδιασμό όσον αφορά τα σχέδια των σχολείων και τα επίπεδα των σχολείων και την χρήση τους από τον ΟΣΚ και θα αποκεντρωθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Δεν μπορεί πια να ζητάμε από την τοπική αυτοδιοίκηση ευθύνες και να μην έχει την δυνατότητα και οικονομικά αλλά και από πλευράς παρεμβάσεων πολεοδομικών να προχωράει στο χτίσιμο των σχολείων.
Βλέπω πως ειδικά ο νομός Αιτωλοακαρνανίας όπως και η Ηλεία και η Ζάκυνθος πληρώνουν ακόμα τους σεισμούς του 2007. Δεν μπορεί μια ευνοούμενη κοινωνία να μην αντιμετωπίζει το θέμα των φυσικών καταστροφών.
Και στην Αιτωλοακαρνανία ο Νομάρχης έχει επανειλημμένα πει για το συνολικό κόστος αποκατάστασης ότι είναι 11 εκατομμύρια μόνο από τα σεισμόπληκτα. Υπάρχει ένα φοβερό πρόβλημα στην Ζάκυνθο, δίπλα σας, που δεν μπορούν να μπουν τα παιδιά στο σχολείο από τον σεισμό. Δεν έχει μπει ούτε ένα τούβλο.
Η προτεραιότητα από το να αρχίζεις από τις φυσικές καταστροφές είναι τελείως αυτονόητη δέσμευση και προϋπόθεση μιας πολιτείας που θέλει να λειτουργεί με κοινωνική δικαιοσύνη. Εγώ έχω κοινοποιήσει στον νομάρχη την απάντηση που μου έδωσε το Υπουργείο για κάθε ένα από τα προβλήματα δηλαδή και για τον αμίαντο όπου είναι μια τυπική απάντηση που ουσιαστικά παραπέμπει στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση να λύσει τα προβλήματα που δεν μπορεί να λύσει το ελληνικό δημόσιο και έρχομαι στα θέματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Είναι σαφές και ο στόχος μας είναι όταν θα καταθέσουμε για συναινέσεις στην συνολική μεταρρύθμιση στην παιδεία που θα ξεκινάει από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο να υπάρξει και επανεξέταση και εμπλουτισμός σχολών και τμημάτων ώστε να υπάρχει άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας και με την επιστήμη.
Η χώρα έχει ένα σχεδιασμό και ότι αφορά το Πανεπιστήμιο Αγρινίου ισχύει 100% η δέσμευση του Προέδρου μας και το 2004 και το 2007 για το Πανεπιστήμιο Αγρινίου. Όμως ο νομός της Αιτωλοακαρνανίας όντας κέντρο και δύση ταυτόχρονα στην Ελλάδα υπήρχε σχεδιασμός ο οποίος εκτιμούμε ότι είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη αυτής της περιοχής δυο πόλων. Τριτοβάθμια εκπαίδευση με δυο πόλους ισχυρούς τεχνολογική και πανεπιστημιακή. Και αυτό έχει διαμορφωθεί μέσα από τα χρόνια. Ήδη το Αγρίνιο έχει διοικητικές υπηρεσίες, έχει σχολές οι οποίες λειτουργούν 20 χρόνια, έχει φοιτητόκοσμο, έχει κουλτούρα πια η πόλη και το αντίστοιχο στο Μεσολόγγι που είναι μια πόλη που έγινε κέντρο τεχνολογικής εκπαίδευσης και τα δυο είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Είναι πολύ σημαντικό σε ένα νομό να συγκεντρώνονται αυτοί οι δυο πόλοι και είναι πολύ σημαντικό για την εξουσία, για το πολιτικό σύστημα είτε είναι κυβέρνηση είτε είναι πολιτικά κόμματα να δημιουργούν συναινέσεις πάνω στις οποίες μεγαλουργούν οι κοινωνίες και πάνω στις οποίες αξιοποιούν ότι έχουν προς το καλύτερο».
Ο κ. Σώκος, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρέθεσε αναλυτικά όλα τα στοιχεία που αφορούν στο πρόβλημα της σχολικής στέγης στο νομό, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και το πρόβλημα έλλειψης κονδυλίων για αγορά οικοπέδων, για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων.
Ο Νομάρχης αναφέρθηκε και στα θέματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αιτωλοακαρνανία και επαναδιατυπώνοντας τις πάγιες θέσεις του, επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης της λειτουργίας του ΤΕΙ Μεσολογγίου και Ναυπάκτου με νέα τμήματα και με την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής των σπουδαστών σε αυτά, ενώ σε ότι αφορά το Πανεπιστήμιο Αγρινίου ο κ. Σώκος έθεσε επιτακτικά το θέμα του διορισμού Διοικούσας Επιτροπής.
Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ιστορικό των υποδομών, στην έκταση των 178 στρεμ. καθώς και στο σύνολο της έκτασης των 512 στρεμ. του παλιού αεροδρομίου, όπου θα δημιουργηθεί η Πανεπιστημιούπολη.
Η εδραίωση και ανάπτυξη, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σώκος, του Πανεπιστημίου Αγρινίου με έδρα το Αγρίνιο θα σημάνει και την ίδρυση τμημάτων στην Ι.Π. Μεσολογγίου.
Στην τοποθέτησή της η κ. Άννα Διαμαντοπούλου είπε τα εξής:
«Σήμερα βρίσκομαι στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, μέσα στο πλαίσιο μιας εξόρμησης που έχει αποφασίσει το ΠΑΣΟΚ για όλη την Ελλάδα, την εβδομάδα Παιδείας.
Η εβδομάδα Παιδείας αφορά την συζήτηση επί των θέσεων και των δεσμεύσεων του ΠΑΣΟΚ, ιδιαίτερα στα θέματα που ξεκινούν από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο.
Στους περισσότερους νομούς κάνουμε μια σε βάθος συζήτηση και με τους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και βεβαίως αντιμετωπίζοντας και τα επί μέρους προβλήματα που έχουν όλες οι περιοχές στην χώρα.
Το ΠΑΣΟΚ έχει μελετήσει αυτή τη στιγμή ένα πρόγραμμα σχολικής στέγης, που αφορά όλη τη χώρα και δίνει προτεραιότητα στις εξής περιοχές: στην Αιτωλοακαρνανία, στην Ηλεία, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, στην Πολίχνη και στην Σταυρούπολη.
Αυτές είναι οι 5 περιοχές στην Ελλάδα με το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτήν την στιγμή. Αυτό το πρόγραμμα σχολικής στέγης θα είναι τετραετές, θα είναι ένα σύνολο εθνικών, ευρωπαϊκών πόρων και δανείων από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων.
Θα έχει κεντρικό σχεδιασμό όσον αφορά τα σχέδια των σχολείων και τα επίπεδα των σχολείων και την χρήση τους από τον ΟΣΚ και θα αποκεντρωθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Δεν μπορεί πια να ζητάμε από την τοπική αυτοδιοίκηση ευθύνες και να μην έχει την δυνατότητα και οικονομικά αλλά και από πλευράς παρεμβάσεων πολεοδομικών να προχωράει στο χτίσιμο των σχολείων.
Βλέπω πως ειδικά ο νομός Αιτωλοακαρνανίας όπως και η Ηλεία και η Ζάκυνθος πληρώνουν ακόμα τους σεισμούς του 2007. Δεν μπορεί μια ευνοούμενη κοινωνία να μην αντιμετωπίζει το θέμα των φυσικών καταστροφών.
Και στην Αιτωλοακαρνανία ο Νομάρχης έχει επανειλημμένα πει για το συνολικό κόστος αποκατάστασης ότι είναι 11 εκατομμύρια μόνο από τα σεισμόπληκτα. Υπάρχει ένα φοβερό πρόβλημα στην Ζάκυνθο, δίπλα σας, που δεν μπορούν να μπουν τα παιδιά στο σχολείο από τον σεισμό. Δεν έχει μπει ούτε ένα τούβλο.
Η προτεραιότητα από το να αρχίζεις από τις φυσικές καταστροφές είναι τελείως αυτονόητη δέσμευση και προϋπόθεση μιας πολιτείας που θέλει να λειτουργεί με κοινωνική δικαιοσύνη. Εγώ έχω κοινοποιήσει στον νομάρχη την απάντηση που μου έδωσε το Υπουργείο για κάθε ένα από τα προβλήματα δηλαδή και για τον αμίαντο όπου είναι μια τυπική απάντηση που ουσιαστικά παραπέμπει στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση να λύσει τα προβλήματα που δεν μπορεί να λύσει το ελληνικό δημόσιο και έρχομαι στα θέματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Είναι σαφές και ο στόχος μας είναι όταν θα καταθέσουμε για συναινέσεις στην συνολική μεταρρύθμιση στην παιδεία που θα ξεκινάει από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο να υπάρξει και επανεξέταση και εμπλουτισμός σχολών και τμημάτων ώστε να υπάρχει άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας και με την επιστήμη.
Η χώρα έχει ένα σχεδιασμό και ότι αφορά το Πανεπιστήμιο Αγρινίου ισχύει 100% η δέσμευση του Προέδρου μας και το 2004 και το 2007 για το Πανεπιστήμιο Αγρινίου. Όμως ο νομός της Αιτωλοακαρνανίας όντας κέντρο και δύση ταυτόχρονα στην Ελλάδα υπήρχε σχεδιασμός ο οποίος εκτιμούμε ότι είναι πολύ σημαντικός για την ανάπτυξη αυτής της περιοχής δυο πόλων. Τριτοβάθμια εκπαίδευση με δυο πόλους ισχυρούς τεχνολογική και πανεπιστημιακή. Και αυτό έχει διαμορφωθεί μέσα από τα χρόνια. Ήδη το Αγρίνιο έχει διοικητικές υπηρεσίες, έχει σχολές οι οποίες λειτουργούν 20 χρόνια, έχει φοιτητόκοσμο, έχει κουλτούρα πια η πόλη και το αντίστοιχο στο Μεσολόγγι που είναι μια πόλη που έγινε κέντρο τεχνολογικής εκπαίδευσης και τα δυο είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Είναι πολύ σημαντικό σε ένα νομό να συγκεντρώνονται αυτοί οι δυο πόλοι και είναι πολύ σημαντικό για την εξουσία, για το πολιτικό σύστημα είτε είναι κυβέρνηση είτε είναι πολιτικά κόμματα να δημιουργούν συναινέσεις πάνω στις οποίες μεγαλουργούν οι κοινωνίες και πάνω στις οποίες αξιοποιούν ότι έχουν προς το καλύτερο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου