Τρίτη 5 Μαΐου 2009

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2009- ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ

Του Κώστας Φωτόπουλου
Συντονιστή γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ Αιτ/νίας
Τίποτα δεν είναι όπως πριν γιατί η κρίση αγκαλιάζει όλες τις γωνιές του πλανήτη, γιατί η ένταση και το βάθος είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Γιατί το βέβαιο είναι ότι έχουμε περάσει στη δεύτερη φάση αντιμετώπισης της κρίσης. Αν η πρώτη μέριμνα των κυβερνήσεων και του συστήματος παγκοσμίως ήταν να σωθεί το χρηματοπιστωτικό σύστημα, πολλά τρισεκατομμύρια ευρώ και δολάρια διεθνώς δόθηκαν απλόχερα σε τραπεζίτες, βιομήχανους και χρηματιστήρια, διανύουμε τη δεύτερη φάση όπου η κρίση με πιο άμεσο και κυνικό τρόπο μετακυλίεται στους εργαζόμενους: εκατομμύρια απολυμένοι σε όλο τον κόσμο, περικοπές μισθών, μείωση των ημερών εργασίας κ.λ.π. είναι πλέον καθημερινές, ¨συνηθισμένες¨ εικόνες. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί κάποιος ότι η εργατική τάξη παγκοσμίως διανύει ίσως την χειρότερη χρονιά της μακρόχρονης ιστορίας της.
Τίποτα δεν είναι όπως πριν γιατί, στην Ελλάδα έχουμε ήδη 102.000 απολυμένους από τον Οκτώβριο, ενώ οι μετριοπαθείς προβλέψεις αναφέρουν ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα αγγίξουμε συνολικά τις 200.000. Ο τουρισμός, η ναυτιλία, η οικοδομή και το εμπόριο είναι οι τομείς που θα αγκαλιάσει για τα καλά η κρίση. Την ίδια στιγμή η ανίκανη και διαπλεκόμενη κυβέρνηση, έχοντας τη συγκατάθεση μιας συνεναιτικής και συνένοχης αντιπολίτευσης, έχει αναθέσει στον κ. Μίχαλο, πρόεδρο των επαγγελματοβιοτεχνών και τον κ. Δασκαλόπουλο, πρόεδρο του ΣΕΒ να προαναγγέλλουν το προτεινόμενο σχέδιο. Όπως λέει ο κ. Δασκαλόπουλος « η μειωμένη εργασία με αντιστοίχως μειωμένες αποδοχές αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να αντιμετωπίσει μια επιχείρηση την κρίση». Το συμπέρασμα προφανές …ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι τώρα, έχουμε κρίση-την οποία εμείς δημιουργήσαμε κι’ εσείς καλείστε να την πληρώσετε.
Τίποτα δεν όπως πριν στο νομό μας, όπου οι εργαζόμενοι δοκιμάζονται με πρωτόγνωρο τρόπο. Οι εργαζόμενοι στην «κεραμοποιία Κατσίκης», όχι μόνο εργάζονται σε μια επιχείρηση με αβέβαιο μέλλον, όχι μόνο έχουν κάνει αλλεπάλληλες υποχωρήσεις για να λειτουργεί σήμερα η επιχείρηση, την ίδια στιγμή, τους οφείλονται δεδουλευμένα 5 μηνών. Το προηγούμενο διάστημα ζήσαμε και πρωτοφανείς καταστάσεις εργοδοτικής αυθαιρεσίας και κρατικής καταστολής. 23 εργαζόμενοι εκδοροσφαγείς στα σφαγεία Αγρινίου οδηγήθηκαν στα κρατητήρια επειδή διεκδίκησαν το αυτονόητο: να εργαστούν με συλλογική σύμβαση, με αξιοπρέπεια και δικαιώματα. Κι’ αν τα προαναφερόμενα είναι τα «γνωστά», υπάρχει και η σκληρή πραγματικότητα για τους χιλιάδες εργαζόμενους του τόπου μας που εργάζονται χωρίς δικαιώματα, ανασφάλιστοι σε συνθήκες πλήρους αβεβαιότητας.
Τα πάντα είναι όπως πριν για τις συνδικαλιστικές ηγεσίες οι οποίες είναι έξω και μακριά από τις ανάγκες και τις διαθέσεις του κόσμου. Ενώ υπάρχει η ανάγκη για μαζικοποίηση των σωματίων κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για το αντίθετο, βλέποντας μόνο τα μικροπολιτικά τους οφέλη απαξιώνοντας έτσι τα σωματεία και τους συλλογικούς αγώνες στα μάτια και τις συνειδήσεις των εργαζομένων, σε μια πολύ κρίσιμη για το εργατικό κίνημα περίοδο.
Η νέα περίοδος θέτει νέα καθήκοντα σε όλους όσους αγωνιούν και αντιλαμβάνονται ότι κάτι πρέπει να γίνει. Για όσους βλέπουν τα πράγματα να γίνονται πολύ χειρότερα, με γρηγορότερο ρυθμό και ότι δεν μπορεί να κάνουμε τα ίδια όπως μια προηγούμενη περίοδο.
Τα πράγματα πιθανά να συνεχίσουν ως έχουν αν δεν καταβληθούν προσπάθειες να γίνουμε πολλοί (όσοι αντιστέκονται), να γίνουμε αντίπαλοι με τις δυνάμεις του δικομματισμού και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους, να δώσουμε μάχες κοινωνικές και πολιτικές και προπαντός να έχουμε μικρές νίκες (τις έχουμε ανάγκη).
Κι’ εδώ ο ρόλος της σύγχρονης, ριζοσπαστικής, κινηματικής, ενωτικής αριστεράς είναι καθοριστικός…

Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

Διπλή παρέμβαση Θάνου Μωραΐτη, για «Άκτιο –Αμβρακία και «Αγρίνιο – Καρπενήσι»

Σε διπλή κοινοβουλευτική παρέμβαση προχώρησε ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Θάνος Μωραΐτης προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση από πλευράς ΥΠΕΧΩΔΕ όσον αφορά στην τύχη δυο έργων, των οδικών αξόνων «Άκτιο - Αμβρακία» και «Αγρίνιο - Καρπενήσι»
Οι απανωτές αναβολές του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου «Άκτιο – Αμβρακία» έχουν προκαλέσει σοβαρά ερωτηματικά για την προοπτική κατασκευής του. Έλλειψη στοιχειώδους πληροφόρηση υπάρχει αναφορικά και με την κατασκευή της νέας Εθνικής Οδού Αγρινίου - Καρπενησίου. Ουδείς έχει επίσημη ενημέρωση για την προγραμματική εξέλιξη του εν λόγω έργου.
Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην Ερώτηση του για τον οδικό άξονα «Άκτιο - Αμβρακία» καλεί τον Υπουργό να ενημερώσει για τις προθέσεις του, το νέο χρονοδιάγραμμα που τίθεται πλέον αλλά και την διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου. Μάλιστα, ζητείται να κατατεθούν έγγραφα που να επιδεικνύουν την διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.
Στο ίδιο μήκος κλίματος κινείται και η δεύτερη Ερώτηση αναφορικά με το έργο «Αγρίνιο - Καρπενήσι». Ο κ. Μωραΐτης ζητά από τον κ. Σουφλιά να ενημερωθεί για την προγραμματική εξέλιξη του έργου. Επίσης, να κατατεθούν όλα τα στοιχεία και τα σχετικά έγγραφα που αφορούν στην εξέλιξη, στη χάραξη και στη χρηματοδότηση του έργου
.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το σκοτάδι στη διαφάνεια…Άρθρο – Παρέμβαση του ΠΑΝΟΥ Ε. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Ένα κρίσιμο μέγεθος για τους θεσμούς της Ε.Ε. αποτέλεσε και αποτελεί το δικαίωμα των πολιτών, των οργανώσεων και των κάθε λογής κοινωνικών εταίρων, στην ενημέρωση και πληροφόρηση. Αυτό σε ένα βαθμό έχει κατακτηθεί. Τα τελευταία όμως χρόνια το δαιδαλώδες γραφειοκρατικό σύστημα των Βρυξελλών κάθε άλλο παρά ικανοποιεί τους πολίτες. Όπως είναι γνωστό επικεφαλής του θεσμού του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή είναι ο Έλληνας Πανεπιστημιακός κ. Νικηφόρος Διαμαντούρος. Οι διαπιστώσεις πλέον είναι δυσοίωνες. Οι δυσκολίες πρόσβασης των πολιτών είναι τεράστιες και αυτό εντοπίζει ο Διαμεσολαβητής στην ετήσια έκθεσή του. Το 36% των παραπόνων των ευρωπαίων πολιτών είχαν να κάνουν με «καθυστερημένες πληρωμές κοινοτικών προγραμμάτων, μεροληψία, κατάχρηση εξουσίας και άσκηση διακριτικής πολιτικής»! Τα περισσότερα παράπονα προέρχονταν από την Γερμανία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Γαλλία, ενώ από πλευράς πληθυσμιακής πυκνότητας προηγείται η Μάλτα και ακολουθούν, το Λουξεμβούργο, η Κύπρος και το Βέλγιο. Τι έγινε με την Ελλάδα; Ελάχιστοι πολίτες κατέφυγαν στο θεσμό αυτό. Κυρίως εταιρείες, μη κυβερνητικές οργανώσεις και περιφέρειες.
Μήπως λοιπόν και ενόψει Ευρωεκλογών πρέπει να ανοίξουν και τέτοια θέματα δημοκρατικής λειτουργίας των όποιων θεσμών της Ε.Ε. απέναντι στους πολίτες, ώστε να μετριαστεί η απαξίωση που νοιώθουν αυτοί για την συμμετοχή τους στο “κοινό” σπίτι; Εάν δεν συμβεί κάτι τέτοιο σίγουρα το σκοτάδι στη διαφάνεια θα κυριαρχεί και τα σκάνδαλα δεν θα είναι μόνο ελληνικό, αλλά πανευρωπαϊκό φαινόμενο.
Υ.Γ. Να θυμίσουμε εδώ την θρασύτατη αξίωση του 70% των ευρωβουλευτών να καλύψει το Ευρωκοινοβούλιο τις απώλειες που είχαν από τις μπίζνες που έκαναν στο Χρηματιστήριο, με χρήματα που τους δίνονται επιπλέον, για την διασφάλιση μέρους της επικουρικής τους σύνταξης… Τόσο καλά!

«ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ»

Συνάντηση με αντιπροσωπεία του Κέντρου Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) Αιτωλοακαρνανίας, αποτελούμενη από την Πρόεδρο Βασιλική Κανατσούλη, το Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Ιωάννη Σκαρτσάρη και τον επιστημονικό συνεργάτη Ανδρέα Μαυρομμάτη, πραγματοποίησε σήμερα στο γραφείο του ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος Σπύρος Σπυρίδων. Οι εκπρόσωποι του Κέντρου υπέβαλαν προμελέτη κατασκευής κλειστού γηπέδου μπάσκετ και πολλαπλών χρήσεων για Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), με σκοπό την ένταξή της στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και ενημέρωσαν τον κ. Σπυρίδωνα για τις δραστηριότητες του Κέντρου.

Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Σπυρίδων έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Συζητήσαμε σήμερα αναλυτικά για το έργο, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο αναπτύσσει πράγματι έντονη δραστηριότητα στον τομέα του. Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο όλοι είμαστε συμπαραστάτες. Το ΕΣΠΑ έχει ιδιαίτερο κοινωνικό προσανατολισμό και περιλαμβάνει σειρά δράσεων οι οποίες είναι συμβατές με τους σκοπούς του κέντρου. Η ευαισθησία όλων μας έναντι των συνανθρώπων μας που έχουν ειδικές ανάγκες, ή καλύτερα ειδικές ικανότητες, είναι δεδομένη», συμπλήρωσε ο κ. Σπυρίδων.
Τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) επικεντρώνουν τις υπηρεσίες τους στην εκπαίδευση, την κοινωνική υποστήριξη και την κατάρτιση των ΑμεΑ. Υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας και εξυπηρετούν όλες τις ομάδες πληθυσμού με αναπηρία. Τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ στελεχώνονται με εξειδικευμένο προσωπικό όπως: ψυχολόγοι, ιατροί με ειδίκευση στην παιδοψυχιατρική, παιδαγωγοί Ειδικής Αγωγής, φυσίατροι, λογοθεραπευτές, νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, επισκέπτες Υγείας και ειδικοί στον επαγγελματικό προσανατολισμό. Το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Αιτωλοακαρνανίας λειτουργεί καθημερινά επί 12ώρου βάσεως και είναι μεταξύ αυτών που διαθέτουν Ξενώνα Φιλοξενίας ΑμεΑ.

Τετάρτη 29 Απριλίου 2009

Σοβαρά ερωτηματικά και μεγάλοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των μετακινουμένων από τη μεταστέγαση του ΚΤΕΛ στο Μεσολόγγι

Φαίνεται ότι σ’ αυτόν τον τόπο τα πάντα “προγραμματίζονται” χωρίς σχέδιο και προοπτική. Οι ασκήσεις επί χάρτου είναι στην ημερήσια διάταξη καθώς και οι εξυπηρετήσεις ημετέρων. Όταν όμως κάτι τέτοιο συνδυάζεται με την εξυπηρέτηση χιλιάδων επιβατών από την πρωτεύουσα του Νομού, τότε τα πράγματα αποκτούν σοβαρή διάσταση. Η απόφαση για μεταφορά του ΚΤΕΛ στο παλιό καφενείο απέναντι από την Πύλη της Ιερής Πόλης, προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και ανησυχίες, παρότι υπάρχουν διαβεβαιώσεις για το προσωρινό (3 χρόνια) του πράγματος. Τα ερωτηματικά που προκύπτουν είναι:
1. Με ποια κριτήρια μεταφέρεται το ΚΤΕΛ από τον δικό του σταθμό σε χώρο ακατάλληλο και ουσιαστικά υποβαθμίζεται σε πρακτορείο, με τη σύμφωνη γνώμη της Νομαρχίας και του Δήμου;
2. Γιατί το ΚΤΕΛ δεν κάνει χρήση της δικής του έκτασης για να επενδύσει σ’ αυτή και να κάνει μια αξιοπρεπή εγκατάσταση όπως οι νόμοι προβλέπουν;
3. Γιατί δεν επιλέχθηκαν πιο “ανοιχτές” περιοχές (στάδιο, ραδιοφωνικός σταθμός, Νομαρχία και άλλοι), για καλύτερη εξυπηρέτηση και ασφάλεια;
4. Πώς θα γίνεται η εξυπηρέτηση από και προς την Αθήνα; Είναι επαρκής ο χώρος; Ποιος διασφαλίζει ότι δεν θα γίνουν σοβαρά ατυχήματα;
5. Πού θα λειτουργήσει η πιάτσα των ΤΑΞΙ για την εξυπηρέτηση των επιβατών;
6. Τέλος γιατί δεν λαμβάνονται υπ’ όψη οι αποτρεπτικές διατάξεις για οχλούσες δραστηριότητες κοντά στο ιστορικό τείχος της Ιεράς Πόλης;
Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα οι αρμόδιοι φορείς οφείλουν να απαντήσουν άμεσα και χωρίς υπεκφυγές. Ζητάμε να σταματήσει κάθε εργασία και διαδικασία μεταστέγασης μέχρις ότου βρεθεί ο πλέον κατάλληλος χώρος με διάλογο με τους φορείς και τους πολίτες, που θα πληροί όλες τις νόμιμες και ασφαλείς προϋποθέσεις.

Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΘΥΜΙΟΥ ΣΩΚΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ κ. ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ.

Είχα συνάντηση σήμερα με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο η οποία δεν ήταν εθιμοτυπική. Ήταν ουσιαστική μιας και μου δόθηκε η δυνατότητα να καταθέσω σειρά ζητημάτων που έχουν να κάνουν με προβλήματα και επιλογές ώστε να κάνουμε καλύτερα την δουλειά μας.
Το Υπουργείο να συνεργαστεί με την Νομαρχία κι εγώ ως Νομάρχης, οι συνεργάτες μου και οι υπηρεσίες να είμαστε απαιτητικοί για την ανάπτυξη του τόπου μας και την ωφέλεια των πολιτών.
Τέθηκαν ζητήματα ουσιαστικά, υπήρξε και αντιπαράθεση και γόνιμος διάλογος.
Τώρα το αν θα έχουμε και αποτελέσματα με αποφάσεις του Υπουργού και της Κυβέρνησης αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο θα δούμε στο μέλλον.
Τα προβλήματα στην Αιτωλοακαρνανία είναι τεράστια.
Είμαστε νομός με τα περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα και με την μεγαλύτερη φτώχεια.
Είμαστε ο νομός που αντί να αυξάνει ο πληθυσμός, μειώνεται και πολύ φοβάμαι ότι στην απογραφή του 2011 αν έχουμε τα αποτελέσματα που φαίνονται αυτή την περίοδο ο νομός της Αιτωλοακαρνανίας θα χάσει βουλευτική έδρα.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της χρόνιας υποανάπτυξης, της φτώχειας, της μη ύπαρξης δημοσίων επενδύσεων, έργων και βεβαίως της αδυναμίας που έχει η Νομαρχία να υλοποιήσει το πρόγραμμά της μιας και οι πόροι δεν υπάρχουν.
Ακούσαμε από τον κύριο Παυλόπουλο να λέει πως στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις της χώρας και στην Αιτωλοακαρνανία δόθηκαν πενταπλάσια χρήματα από το 2004 μέχρι σήμερα.
Η δημιουργική λογιστική δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο και το είπα στον υπουργό και ζήτησα να μην γίνει μια συζήτηση τέτοιου είδους. Δεν εξυπηρετεί κανέναν. Γιατί το να πλειοδοτεί ο καθένας και να υπερασπίζεται το δικό του κόμμα αυτό είναι πάρα πολύ εύκολο.
Θα μπορούσα κι εγώ να υπερασπιστώ παρεμβάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης και στη συζήτηση που έγινε ανέφερα το εξής απλό.
Το ΠΑΣΟΚ ως Κυβέρνηση τελείωσε και έθεσε σε λειτουργία το μεγαλύτερο έργο του αιώνα, το πιο δύσκολο έργο στην περιοχή μας που ήταν η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου μέσα σε 6 χρόνια και ετούτη η Κυβέρνηση δεν μπορεί να τελειώσει 22 χιλιόμετρα δρόμο από το Αγγελόκαστρο μέχρι τον Κουβαρά το οποίο παρέλαβε δημοπρατημένο από το 2003.
Όπως επίσης είναι δυνατόν να λέμε ότι πολλαπλασιάστηκαν οι πόροι την στιγμή κατά την οποία απ’ την άλλη πόρτα έχουμε τρύπιο το βαρέλι και φεύγουν διαρκώς πόροι και αρμοδιότητες απ’ την Αυτοδιοίκηση; Ζήτημα πρώτο, 3.106.000 ευρώ το 2008 για την συντήρηση του οδικού δικτύου. Ξέρετε πόσα χρήματα είναι αυτά στο σύνολο των έργων των χρημάτων που έχουμε για έργα; Πάρα πολλά, είναι το 40%. Άλλα τόσα χρήματα δεν θα μας δοθούν το 2009.
Αφαιρούνται και τα τέλη μεταβίβασης των αυτοκινήτων, ένα έσοδο βασικό για την Νομαρχία που είναι περίπου 2 εκατομμύρια δραχμές. Υπολογίστε ότι 8 εκατομμύρια μείον είμαστε και αυτό είναι με στοιχεία. Θα καλυφθεί λοιπόν αυτό από τις 90.000 ευρώ το μήνα που πήραμε αύξηση από πέρυσι μέχρι φέτος; 90.000 ευρώ το μήνα είναι η αύξηση που πήρε η Νομαρχία επί 12.
Και επειδή αναφέρθηκε και σε παλιότερες εποχές, θα θυμάστε και για όποιους δεν το ξέρουν θα το υπενθυμίσω, είπα στον κ. Παυλόπουλο, ότι οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις διαχειρίστηκαν το 12,5% του Β’ ΚΠΣ.
Όχι απλά το διαχειρίστηκαν, πήραν τις αποφάσεις, εντάξανε τα έργα, τα εκτελέσανε και τα πληρώσανε κιόλας. Το 12,5% πήγε στην Αυτοδιοίκηση, στις Νομαρχίες και στους Δήμους από το Β’ ΚΠΣ. Το Γ’ ΚΠΣ είχε χρήματα επίσης σε έργα που εκτέλεσαν οι Νομαρχίες.
Σήμερα είμαστε στον πέμπτο μήνα του τρίτου χρόνου εφαρμογής του Δ’ ΚΠΣ του ΕΣΠΑ και δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα έργο.
Αυτά τα χρήματα που έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ταμείο Συνοχής και τα προγράμματα του ΕΣΠΑ αναπληρώνονται με τις 90.000 ευρώ το μήνα που πήραμε αύξηση από πέρυσι μέχρι φέτος;
Με τα όσα πολλαπλάσια χρήματα ισχυρίζεται ο κύριος Παυλόπουλος και ο κάθε που μιλάει για τέτοια πράγματα από το 2004 μέχρι τώρα.
Αν πρέπει λοιπόν να μιλήσουμε για τα έσοδα της Αυτοδιοίκησης θα πρέπει να μιλήσουμε συνολικά.
Να μιλήσουμε για τα χρήματα από το ΕΣΠΑ και τα χρήματα από το Γ’ ΚΠΣ και τα χρήματα και τις αρμοδιότητες από το Β’ ΚΠΣ και να δούμε που ήταν η Αυτοδιοίκηση, που είναι και που πάει γι’ αυτό λοιπόν θα έλεγα και το είπα εξάλλου να αποφεύγεται η λογιστική αυτή που κάποιοι ονομάσανε δημιουργική κατά το παρελθόν και ο αείμνηστος γέρος της δημοκρατίας είπε όταν οι αριθμοί ευημερούν οι άνθρωποι πάσχουν.
Αυτό συμβαίνει δυστυχώς στην Αιτωλοακαρνανία έναν νομό που γνωρίζει υπανάπτυξη, φτώχεια και λεηλασία των φυσικών του πόρων.
Έθεσα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την πολιτική προστασία για να μην γνωρίσουμε τραγωδίες όπως γνώρισε η Ηλεία, η Αχαΐα, η Αρκαδία και άλλοι νομοί. Ξέρετε ότι υπήρξαμε πρωταγωνιστές, με αναγνώριση από όλες τις πλευρές, στην προσπάθεια που κάνουμε αυτά τα δυο χρόνια να προφυλάξουμε τον νομό μας από καταστροφές.
Η Νομαρχία είναι παρούσα σε κάθε περίπτωση σε θέματα πολιτικής προστασίας με έργα, με δράσεις και με ενημέρωση των πολιτών.
Εάν στην προσπάθειά μας αυτή είχαμε και την ανάλογη ανταπόκριση από την μεριά της Κυβέρνησης θα είχαμε ένα νομό πρότυπο στα θέματα πολιτικής προστασίας.
Οφείλω να πω ότι ο κύριος Παυλόπουλος βοήθησε στα θέματα αυτά και του το αναγνωρίζω.
Έθεσα λοιπόν ένα ζήτημα στον Υπουργό που το πιστεύω απόλυτα. Πρέπει να υπάρξει επιτέλους πρόγραμμα πολιτικής προστασίας και στο ερώτημα που μου έθεσε «με ποια λεφτά;» του απάντησα με αυτά που υπάρχουν.
Για να ξέρουμε σε ετήσια βάση και να προγραμματίσουμε με όσα χρήματα υπάρχουν. Να γίνεται κατανομή πόρων για πολιτική προστασία με κριτήρια και αυτό το λέω χρόνια, δεν το λέω τώρα. Το λέω και από την εποχή που ήταν το ΠΑΣΟΚ Κυβέρνηση.
Αλλά να μην εξαρτάται η προστασία του νομού από τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες, τους σεισμούς από το αν θα δώσει ο Υπουργός 5 δραχμές στον ένα Νομάρχη, 10 στον άλλο και σε κάποιον άλλο καθόλου. Δεν είναι σωστό.
Εμείς δεν έχουμε την δυνατότητα, αν δεν τακτοποιηθούν εκκρεμότητες από το παρελθόν, να βοηθήσουμε φέτος για να γίνουν οι αντιπυρικές ζώνες, να ανοιχτούν οι δρόμοι, να βελτιωθούν οι χωματόδρομοι στα δάση, να κάνουμε εργασίες πρόληψης για την άμεση επέμβαση. Είπα επίσης κάτι που λέω συχνά, το ξέρετε πάρα πολύ καλά όλοι σας, ότι εκείνο που πρέπει να μας ενδιαφέρει στα θέματα πολιτικής προστασίας είναι η πρόληψη.
Πρέπει τα ρέματα να είναι καθαρισμένα, πρέπει οι δρόμοι να είναι καθαρισμένοι για να μπορούμε να φτάσουμε σε μια πυρκαγιά. Τα ρέματα για να μην πλημμυρίσουμε και οι δρόμοι για να μπορούν να φτάσουν τα πυροσβεστικά οχήματα γιατί τα αεροπλάνα καταστέλλουν την φωτιά, δεν την σβήνουν.
Ζήτησα και σήμερα όπως το έχω κάνει επανειλημμένα στο παρελθόν να υπάρξει κλιμάκιο πυροσβεστικής υπηρεσίας στον Αστακό και σε άλλες περιοχές αλλά ο Αστακός προέχει αυτή την ώρα.
Είναι γεγονός και έγινε και η διαπίστωση ότι ο κ. Υπουργός αισθάνεται να απειλείται η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση από πολλές πλευρές ή να μην αναγνωρίζεται το έργο της και αυτός κάνει ότι μπορεί.
Αυτό δεν είναι λόγος να έχουμε την κατάσταση που έχουμε σήμερα στη Νομαρχία να είναι το καλάθι για τα άπλυτα με χαρακτηριστική περίπτωση τον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση, σε συνεργασία δεν ξέρω με ποιους, επέλεξε να μεταφερθεί η Πολεοδομία του δήμου Ναυπάκτου στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας.
Έθεσα λοιπόν στον Υπουργό πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Γιατί έγινε χρήση απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου του 2004 και όχι πρόσφατης, τωρινής δηλαδή όπως ο νόμος ορίζει. Γιατί έγινε χρήση απόφασης του 2004 η οποία ανακλήθηκε. Τι ανάγκη είχε η Κυβέρνηση και αυτοί που υπογράψαν το Προεδρικό Διάταγμα να λειτουργήσουν εν κρυπτώ χωρίς να ρωτηθεί επαναλαμβάνω όπως ο νόμος ορίζει το Νομαρχιακό Συμβούλιο και χωρίς να εκφράσει άποψη και ο Νομάρχης. Ένα δεύτερο ζήτημα. Έγινε το Προεδρικό διάταγμα χωρίς να υπάρχει γνωμάτευση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Οποιοδήποτε Προεδρικό Διάταγμα εκδίδεται έχει την έγκριση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους γιατί κοστολογείται η υπηρεσία.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν κοστολογήθηκε η υπηρεσία που θα παρέχει η Νομαρχία για τα θέματα πολεοδομικών υπηρεσιών στο δήμο Ναυπάκτου. Αυτό είναι πρωτοφανές.
Αυτό βεβαίως το κατήγγειλα στον κύριο Υπουργό και σήμερα εδώ όπως το έχω πει και άλλες φορές στο παρελθόν.
Ήταν συγκαταβατικός διότι σε θέματα νομιμότητας ένας Υπουργός ο οποίος είναι και καθηγητής του διοικητικού δικαίου θεωρώ ότι δεν μπορεί να έχει αντίρρηση. Το γεγονός ότι εν κρυπτώ έγινε ένα προεδρικό διάταγμα χωρίς την γνώμη του τωρινού Νομαρχιακού Συμβουλίου και χωρίς την σύμφωνη γνώμη του τωρινού Νομάρχη και χωρίς να κοστολογηθεί η υπηρεσία αυτή από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αυτό είναι προφανώς παράτυπο.
Δεν θα μεταχειριστώ βαρύτερη έκφραση αν και πρέπει. Είναι τουλάχιστον παράτυπο. Μπορούσε να πει ότι δεν είναι; Ο νόμος ορίζει συγκεκριμένα πράγματα γιατί με την λογική αυτή θα μπορούσε να εγκρίνεται προεδρικό διάταγμα και να κάνουν χρήση της εποχής του Κωλέτη ή του Τσαλδάρη ή του Χαριλάου Τρικούπη. Όταν νομοθετούμε, όταν εγκρίνονται προεδρικά διατάγματα, όταν γίνονται εκτελεστικές πράξεις της Κυβέρνησης έχουμε τα δεδομένα του σήμερα. Και αυτά τα δεδομένα δεν τηρήθηκαν. Αυτό λέει ο νόμος.
Αλλά όπως ξέρετε υπάρχει μια διαδικασία που μας παραπέμπει στις πολύ παλιές εποχές της πολιτικής μας ζωής. Ότι κάποιοι φροντίζουν και κατόπιν ενεργειών τους γίνεται ετούτο ή το άλλο.
Νομίζω ότι και σε εκείνους που λένε ότι λύνουν ζητήματα κατόπιν ενεργειών, τους αξίζει καλύτερα να αντιμετωπίζουν το ρόλο τους ως πολιτικά πρόσωπα. Η σύγχρονη διοίκηση μιας ευνοούμενης πολιτείας, όπως θέλουμε να πιστεύουμε και αγωνιζόμαστε να είναι η ελληνική πολιτεία, αξίζει καλύτερα και περισσότερα.
Δεν είναι οι υπηρεσίες ούτε φέουδα των Υπουργών ούτε χρειάζεται διαμεσολάβηση του όποιου βουλευτή για να κάνει η πολιτεία το αυτονόητο, αυτό που υποχρεούται να κάνει.
Κι όταν αυτά γίνονται αντικείμενο κουβέντας, δελτίων τύπου, παρουσιάσεων δοξαστικών από πολλές πλευρές έχω την εντύπωση ότι ο πρώτος που προσβάλλεται είναι ο λαός μας.
Γιατί αυτό που η πολιτεία υποχρεούται να του δώσει, κάποιος νομίζει ότι του το χαρίζουν. Ε, δεν είναι έτσι τα πράγματα γιατί επιτέλους είμαστε στο 2009. Χρειαζόμαστε λοιπόν καλύτερη διοίκηση, χρειαζόμαστε ουσιαστικότερες αρμοδιότητες στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, χρειαζόμαστε ένα καλύτερο κράτος, δεν χρειαζόμαστε ρουσφέτια.
Οι υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στους δημότες, απέναντι στους πολίτες, απέναντι στην ελληνική κοινωνία είναι υποχρεώσεις.
Αυτές οι υποχρεώσεις δεν γίνονται με διαμεσολάβηση και ρουσφέτια.
Μας παραπέμπουν στην εποχή του Κωλλέτη.
Και αυτά τα λέω και με στεναχώρια και λυπάμαι που είμαι αναγκασμένος να τα λέω.
Έχω την πεποίθηση ότι ο κόσμος χρειάζεται να τ’ ακούσει, το θέλει, το απαιτεί γιατί προσβάλλεται από τις συμπεριφορές μερικών και κυρίως με την συμπεριφορά της Κυβέρνησης για το συγκεκριμένο ζήτημα και πολλά άλλα.
Έθεσα το ζήτημα και ζήτησα από τον Υπουργό να προστατεύσει την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση από τις παράνομες παρεμβάσεις του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων.
Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων είναι ένας εργολάβος του δημοσίου. Ούτε λεφτά έχει, ούτε πολιτική κάνει. Η αρμοδιότητα σύμφωνα με το νόμο για την κατασκευή των σχολείων είναι αρμοδιότητα των Νομαρχιών.
Θα μου πείτε και τι ρόλο έχει ο ΟΣΚ; Έχει αρμοδιότητα, εάν το Υπουργείο αποφασίσει να του δώσει την δυνατότητα να κατασκευάσει σχολεία ο ΟΣΚ να του τη δώσει.
Αλλά να μην ανακατεύει τη Νομαρχία.
Εδώ λοιπόν έχουμε ένα γαϊτανάκι, μπήκαμε στον τρίτο χρόνο τώρα από 9 Απριλίου 2007 με τα θέματα των σεισμών όπου πάνε κι έρχονται χαρτιά γιατί πολύ απλά η κυβέρνηση δεν θέλει να δώσει λεφτά είτε γιατί δεν έχει είτε δεν ξέρω για ποιον άλλο λόγο για να γίνει το σχολείο του Θέρμου, της Γαβαλούς, της Μακρυνούς, το 2ο Δημοτικό στο Αγρίνιο, το σχολείο του Αγίου Ανδρέα. Χρήματα, επισκευές και συντηρήσεις για την κατασκευή κτιρίων που είχαν κοστολογηθεί περίπου 11,5 εκατομμύρια ευρώ, υπήρχε μια εισήγηση για 4.700.000 και αυτά δεν δόθηκαν ποτέ. Μας παραπέμπουν σε μελέτες, διορθώσεις μελετών κλπ. Θέλετε να σας πω ένα παράδειγμα; Για την κατασκευή του ειδικού σχολείου στη Ναύπακτο το Υπουργείο Παιδείας έδωσε απόφαση επιχορήγηση της Νομαρχίας με ένα ποσό της τάξης 1.300.000 ευρώ.
Η Νομαρχία και η τεχνική της υπηρεσία όπως πολύ καλά ξέρει έκανε τη μελέτη και δημοπρατούμε αυτό το έργο. Εκεί γιατί δεν παρεμβαίνει ο ΟΣΚ; Πολύ απλά γιατί εκεί η πίεση που άσκησε συγκεκριμένος βουλευτής ήταν «δώσε τα λεφτά να γίνει το σχολείο».
Εκεί γιατί δεν χρειαζόταν μελέτες, διορθώσεις και όλα τα υπόλοιπα; Αντιλαμβάνεστε λοιπόν και μόνο απ’ αυτό το παράδειγμα ότι υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά.
Όπου βολεύεται λοιπόν η Κυβέρνηση συνεργάζεται και δίνει τα χρήματα για να γίνουν τα έργα, ό,τι δεν την βολεύει αντιμετωπίζει τη Νομαρχία ως καλάθι για τα άπλυτα.
Αυτόν τον ρόλο μετά από τόσα χρόνια δεν είμαι διατεθειμένος να τον δεχτώ διότι δεν είμαι διορισμένος Νομάρχης ούτε του ενός Υπουργού ούτε του άλλου. Είμαι εκλεγμένος από την συντριπτική πλειοψηφία των Αιτωλοακαρνάνων.
Ζήτησα επίσης να εφαρμοστεί αυτό που η ανεξάρτητη αρχή. Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει πει επανειλημμένα με έγγραφά του προς το Υπουργείο Εσωτερικών να αναλάβει την εξόφληση των αναθέσεων που είχε κάνει ο προκάτοχός μου το 2006 σε μικροέργα.
Ο Συνήγορος του Πολίτη όπως θα ξέρετε και υπάρχουν και σχετικά έγγραφα, με έγγραφό του γιατί κάποιοι έχουν προσφύγει εκεί ζητάει από το Υπουργείο Εσωτερικών να εξοφλήσει αυτές τις υποχρεώσεις σε μικροέργα. Και αυτό για μια ακόμα φορά και στο γραφείο μου αυτή τη φορά το έθεσα στον κύριο Υπουργό και το έθεσα με όλα τα στοιχεία.

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ

Το μέλλον του τουρισμού στην Αιτωλοακαρνανία ήταν το αντικείμενο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα (Δευτέρα 27 Απριλίου 2009) στο Διοικητήριο μετά από πρωτοβουλία του Νομάρχη Θύμιου Σώκου και τη συμμετοχή φορέων και επαγγελματιών που έχουν σχέση με τον τουρισμό.
Η σημερινή συνάντηση αποτελεί μια ακόμη δράση, στις πολλές που προηγήθηκαν, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας που στόχο έχει την βελτίωση και την ανάπτυξη νέων τουριστικών υποδομών στο νομό αλλά και την προβολή της Αιτωλοακαρνανίας σε κάθε επίπεδο (πολιτισμός, ιστορία, φύση, προϊόντα κ.λ.π.).
Στην τοποθέτησή του ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Σώκος, μεταξύ άλλων, επισήμανε την ανάγκη συνεννόησης και συναντίληψης αλλά και δράσεων ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα.
«Το εγχείρημα που ξεκινήσαμε πριν δύο χρόνια τόσο με την προβολή του νομού όσο και με τις προσπάθειές μας για τη δημιουργία νέων υποδομών που διευκολύνουν την ανάπτυξη νέων τουριστικών επιχειρήσεων φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς.
Χρειαζόμαστε μεγαλύτερη προσπάθεια, αγάπη και πίστη στον τόπο μας αλλά και επιχειρηματικό ρίσκο, ώστε αυτός ο νομός με τα 380χιλ. ακτών, τα ποτάμια, τις λίμνες, τη φύση, να καταλάβει στον τομέα του τουρισμού, την θέση που πρέπει και αξίζει να έχει με βάση τα απαράμιλλα συγκριτικά του πλεονεκτήματα».
Να σημειωθεί ότι στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος και ανταλλαγή απόψεων για την σωστή προετοιμασία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας στη μεγάλη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «14ο Τουριστικό Πανόραμα», που θα πραγματοποιηθεί στο Εκθεσιακό Κέντρο «EXPO ATHENS» (Ανθούσα Αττικής) από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2009.
Πολυσέλιδο αφιέρωμα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας
φιλοξενεί στο τεύχος 15 (Απρίλιος – Μάιος 2009) το περιοδικό «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ» και παρουσιάζει τις περιοχές της Ναυπάκτου, της Ορεινής Ναυπακτίας, του Αστακού και της Παλαίρου.
Με προσεγμένα κείμενα και σπάνιο φωτογραφικό υλικό το περιοδικό δίνει στον αναγνώστη πολλές και σημαντικές πληροφορίες για τις συγκεκριμένες περιοχές και οι συντάκτες του αφιερώματος μεταξύ άλλων σημειώνουν:
«Η Αιτωλοακαρνανία είναι ένας προικισμένος νομός σε φύση και ανθρώπους.Το κυριότερο προσόν της είναι ότι δε τη βαριέσαι ποτέ, καθώς έντεχνα εναλλάσσει όψεις όλο το χρόνο με το χειμώνα να δίνει την αίγλη του αγκαλιάζοντάς τη με το λευκό του πέπλο, ενώ με τις καταπράσινες βουνοπλαγιές και τις μεταξωτές παραλίες της φαντάζει ακόμη πιο επιβλητική το καλοκαίρι…Τη δε άνοιξη είναι γεμάτη χρώμα…».

Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΙΠΗ ΤΩΝ ΧΟΙΡΩΝ

Η Δ/νση Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας προσπαθώντας να ενημερώσει τους πολίτες του Νομού, γνωρίζει τα παρακάτω:
Έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση από την γρίπη των χοίρων στην Αμερική με επιβεβαιωμένα κρούσματα στο Μεξικό και στις ΗΠΑ.
Η γρίπη των χοίρων είναι οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος με συμπτώματα παρόμοια με αυτά της εποχικής γρίπης (πυρετός με αιφνίδια έναρξη, βήχας, μυαλγίες, αρθραλγίες, πονόλαιμο, ανορεξία, κ.α) και οφείλεται σε καινούριο στέλεχος του ιού της γρίπης τύπου Α με ορότυπο Η1Ν1.
Ο ιός μεταδίδεται από τους χοίρους στον άνθρωπο. Όμως στο Μεξικό το νέο στέλεχος του ιού έχει γονίδια από χοίρο, άνθρωπο και πτηνά και υπάρχουν ενδείξεις ότι μεταδίδεται αερογενώς (με σταγονίδια από βήχα, κλπ) από άνθρωπο σε άνθρωπο και έτσι υπάρχει κίνδυνος πανδημίας (δηλαδή παγκόσμιας εξάπλωσης του ιού).
Για την αντιμετώπιση της νόσου υπάρχουν φάρμακα (αμανταδίνη, ριμανταδίνη, οσελταμιβίρη και ζαναμιβίρη).
Στην χώρα μας δεν υπάρχει πρόβλημα με την συγκεκριμένη νόσο, ούτε στους ανθρώπους ούτε στους χοίρους. Κανένας λόγος ανησυχίας για τους πολίτες.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες συνεργαζόμενες θα ενημερώνουν τους πολίτες για ότι νεότερο.

ΚΛΕΙΣΤΗ Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΣΤΙΣ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009

Κλειστές θα παραμείνουν την Τετάρτη 29 Απριλίου 2009 οι υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας μιας και η Νομαρχία συμμετέχει στην 24ωρη κινητοποίηση των Νομαρχιών όλης της χώρας που ομόφωνα αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.).
Το θέμα αυτό θα απασχολήσει και το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας κατά την σημερινή απογευματινή του συνεδρίαση.
Το περιεχόμενο των διεκδικήσεων της 29ης Απριλίου είναι:
-Απόσυρση σ.ν. για την κατάργηση τελών αδείας και τελών μεταβίβασης οχημάτων ή ταυτόχρονη αναπλήρωση των χαμένων εσόδων από άλλους πόρους
-Ψήφιση Κώδικα Ν.Α.
-Μεταφορά μαθητών
-Συντήρηση Οδικού Δικτύου-καταβολή υπεσχημών
-Στελέχωση Ν.Α.
-Υλοποίηση των αποφάσεων 13ου Τακτικού Συνεδρίου ΕΝΑΕ.

Τετάρτη 22 Απριλίου 2009

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 0-3

Το μεγάλο βήμα για να βρεθεί στο μπαράζ για το τρίτο εισιτήριο που οδηγεί στη Β΄ Εθνική, έκανε σήμερα το απόγευμα ο Παναιτωλικός αφού επικράτησε στο Νέο Μυλότοπο Γιαννιτσών επί της Αναγέννησης με 3-0. Η Αναγέννηση, που ήταν μια ομάδα χωρίς κίνητρα για διάκριση και βαθμολογικό ενδιαφέρον, έχασε δίκαια από τον Παναιτωλικό που "καιγόταν" για τους τρεις βαθμούς της νίκης. Η αγρινιώτικη ομάδα μπήκε δυνατά στον αγωνιστικό χώρο και πριν συμπληρωθεί το πρώτο τέταρτο του αγώνα βρέθηκε να έχει πετύχει τρία γκολ και να έχει καθαρίσει το παιχνίδι. Έτσι τα "καναρίνια" εκμεταλευόμενα και την ισοπαλία της ομάδας της Πτολεμαϊδας στη Δράμα, πήραν αέρα δύο βαθμών από τον Εορδαϊκό και πλέον μόνο με αυτοκτονία θα χάσουν τη δεύτερη θέση που οδηγεί στα μπαράζ.
ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ ΕΠΤΑΛΕΠΤΟ
Οι φιλοξενούμενοι μπαίνοντας πολύ δυνατά στον αγωνιστικό χώρο κατάφεραν να προηγηθούν πολύ νωρίς.
Έτσι μόλις στο 6' ο Ζορμπάς πήρε την μπάλα έξω από την περιοχή του Σακελλαρίδη. Με ωραία ενέργεια ελευθερώθηκε μπήκε στην περιοχή έπιασε το σουτ με τον Σακελλαρίδη να ακουμπάει την μπάλα αλλά να μην μπορεί να αποσοβήσει το 1-0.
Τέσσερα λεπτά αργότερα ο Παναιτωλικός κέρδισε κόρνερ από τα δεξιά. Την εκτέλεση ανέλαβε ο Χρυσάφης με τον πολύπειρο μέσο να βρίσκει στην καρδιά της περιοχής τον Δέντσα που με καρφωτή κεφαλιά νίκησε τον Σακελλαρίδη και διπλασίασε τα τέρματα για την ομάδα του.
Το εφιαλτικό για τους γηπεδούχους επτάλεπτο ολοκλήρωσε στο 13' ο Μπελεβώνης κάνοντας το 3-0 με εξαιρετική προσπάθεια. Ο μέσος του Παναιτωλικού πήρε την μπάλα στο χώρο του κέντρου. Προωθήθηκε προς την αντίπαλη άμυνα και από απόσταση 25 μέτρων κατάφερε και πέρασε την μπάλα πάνω από τον Σακελλαρίδη που βρισκόταν περίπου στο ύψος του πέναλτι και αιφνιδιάστηκε.
Το παιχνίδι από κει και πέρα έχασε το ρυθμό του αλλά και το ενδιαφέρον του, με τις φάσεις μπροστά από τις δύο εστίες να είναι ελάχιστες. Ο κ. Θάνος από το σύνδεσμο Ηπείρου έστειλε τις δύο ομάδες στα αποδυτήρια για την ανάπαυλα με το 3-0 να δίνει ουσιαστικά τη νίκη στους φιλοξενούμενους από το πρώτο μέρος.
ΑΓΓΑΡΕΙΑ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΗΜΙΧΡΟΝΟ
Στην επανάληψη η αντίδραση της Αναγέννησης ήταν σπασμωδική αφού οι παίκτες του Γιάννη Γούναρη φάνηκε ότι σκεφτόταν περισσότερο το τέλος της φετινής σεζόν παρά αυτό καθ' αυτό το παιχνίδι.
Στο 53' ο Σαχινίδης είχε μια καλή ευκαιρία για να μειώσει αλλά ο Μπαμπανιώτης έδιωξε την προσπάθεια του μέσου της Αναγέννησης.
Η επόμενη φάση που σημειώθηκε και αξίζει αναφοράς δημιουργήθηκε στο 89' και πάλι από τους γηπεδούχους όταν το σουτ του Ταντόφσκι δεν δυσκόλεψε ιδιαίτερα τον τερματοφύλακα του Παναιτωλικού.
Έτσι οι Αγρινιώτες πανηγύρισαν ίσως την σπουδαιότερη νίκη τους φέτος στο πρωτάθλημα χωρίς να ιδρώσουν ιδιαίτερα αφού "κλείδωσαν" από νωρίς το αποτέλεσμα και από κει και πέρα πρόσεχαν περισσότερο τα νώτα τους παρά την επίθεση.
Διαιτήτευσε ο κ. Θάνος (Ηπείρου)
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ (Γιάννης Γούναρης): Σακελλαρίδης, Μπρέγκου, Ιορδανίδης, Δουλκερίδης, Κουκουλέκης (46’ Καρυοφίλης), Ζιώγας (78’ Κηλίκης), Ζαρογιάννης, Νήρας (7’ λ. τρ. Σαχινίδης), Ταντόφσκι, Βακαλίδης, Κρουσταλέλης.
ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ (Βασίλης Νταλαπέρας): Μπαμπανιώτης, Νάιντος (86’ Γκόλιας), Θεοδοσιάδης, Μουμίν (46’ Κουτσουρές), Χρυσάφης, Μπακάκης, Δέντσας (43’ Παπαποστόλου), Καραμαλίκης, Μπελεβώνης, Παλαιολόγος, Ζορμπάς.

Σάββατο 18 Απριλίου 2009

ΕΥΧΕΣ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΑΙΤΩΛΩΝ

Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ


ΝΕΑ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.

Σε εκδήλωση που έλαβε χώρα πρόσφατα στον Πολυχώρο «ΑΘΗΝΑΪΣ», βραβεύθηκαν οι πρώτες ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν επιτυχώς στη διαδικασία αξιολόγησης της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους, στο πλαίσιο των διεθνών προδιαγραφών του δείκτη “CR Index”. Την εκδήλωση που τίμησε με την παρουσία του ο Υφυπουργός Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας κ. Γ. Κοντογιάννης και παρακολούθησε πολυάριθμο ακροατήριο στελεχών του επιχειρηματικού κόσμου, διοργάνωσε το Ινστιτούτο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CRI – Corporate Responsibility Institute), που είχε την ευθύνη της αξιολόγησης των εταιρειών με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές του οργανισμού “Business in the Community”, του οποίου προεδρεύει ο Πρίγκηπας της Ουαλίας Κάρολος. Οι αξιολογητές του Ινστιτούτου παρακολούθησαν εκ του σύνεγγυς και σε επαρκές βάθος χρόνου τις επιδόσεις υπευθυνότητας των επιχειρήσεων και την επίδρασή τους στην κοινωνία, το περιβάλλον, την αγορά, τους καταναλωτές και τους εργαζόμενους, πριν καταλήξουν στα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν επίσημα κατά την εκδήλωση. Οκτώ εταιρείες που βρέθηκαν να πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις, κατατάχθηκαν στις κατηγορίες silver και bronze, κατά την πρώτη αυτή χρονιά αξιολόγησης, δημιουργώντας - μέσα από τη σοβαρότητα που τις διέκρινε – ελπίδες, πως στο προσεχές μέλλον θα υπάρξει εκπροσώπηση του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου και στις ανώτατες κατηγορίες Platinum και Gold. Ανάμεσά τους και οι εταιρικές οντότητες της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, η οποία λίγες μέρες νωρίτερα, μέσα από τη διεθνή πρωτοβουλία για την «Ώρα της Γης», είχε δώσει δείγματα της πρωτοποριακής πολιτικής που εφαρμόζει στο πεδίο της ανάσχεσης της κλιματικής αλλαγής, μέσω του προγράμματος της μείωσης εκπομπών και αντιστάθμισης ρύπων διοξειδίου του άνθρακα δια της επένδυσης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Το βραβείο της κατηγορίας bronze παρέλαβε για λογαριασμό της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. ο Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου της Ζεύξης κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, ο οποίος υπογράμμισε ότι «το μεγαλύτερο ευεργέτημα της διαδικασίας του CR Index είναι η προφανής δέσμευση κάθε εταιρείας που συμμετείχε, ότι δεν πρόκειται στο μέλλον να οπισθοχωρήσει ως προς την κοινωνική της ευθύνη, αλλά αντιθέτως θα ανεβάζει τις απαιτήσεις που έχει από τον εαυτό της κάθε χρόνο και ψηλότερα». Ο κ. Παπανικόλας δεν παρέλειψε να αποδώσει από το βήμα τα οφειλόμενα εύσημα στον κ. Σταύρο Σταυρή, Οικονομικό & Διοικητικό Διευθυντή της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. και Πρόεδρο του Δ.Σ. της ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε., αναγνωρίζοντας στο πρόσωπό του τον άνθρωπο που δρομολόγησε τη σημερινή πολιτική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των εταιρικών οντοτήτων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Ήταν το πέμπτο από τα βραβεία που κατέκτησε η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. σε Ελλάδα και Ευρώπη με σημείο αναφοράς τις δράσεις της εντός του έτους 2008, δικαιώνοντας μία θεμελιώδη επιλογή της διεύθυνσής της: Να αναδείξει το γεγονός ότι μετά από 5 χρόνια λειτουργίας του έργου, τα βραβεία για τον κοινωνικό του ρόλο διαδέχονται ιστορικά εκείνα που η Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» απέσπασε για την καινοτομική τεχνική του αρτιότητα, μετά το πέρας της κατασκευής της μεγαλύτερης μέχρι στιγμής καλωδιωτής γέφυρας πολλαπλών ανοιγμάτων του κόσμου.
ΦΩΤΟ: Ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., παραλαμβάνει το βραβείο από τα χέρια του Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων κ. Ντίνου Λαμπρινόπουλου.

Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Η Επιτροπή που συγκροτήθηκε για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων σχετικών με την προετοιμασία της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας συνήλθε σε πρώτη συνεδρίαση τη Δευτέρα 13-4-2009 στο Υπουργείο Παιδείας παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Καθηγητή κ. Αθαν. Κυριαζή. Ο κ. Κυριαζής επανέλαβε την εκπεφρασμένη βούληση και απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση και λειτουργία του νέου Πανεπιστημίου και ζήτησε από την Επιτροπή να ολοκληρώσει το δυνατόν συντομότερο το έργο που έχει αναλάβει.
Η Επιτροπή επέλυσε διάφορα διαδικαστικά ζητήματα, έθεσε τις βάσεις και το πλαίσιο των εργασιών και κατάρτισε το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας ώστε προ της λήξεως του τρέχοντος Ακαδημαϊκού έτους να έχει ολοκληρώσει το έργο της. Αποφάσισε επίσης να επιδιώξει τη συνεργασία με τους Βουλευτές και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Α΄και Β΄ βαθμού) της περιοχής καθώς και τους Προέδρους και τα μέλη ΔΕΠ των Τμημάτων που λειτουργούν στο Αγρίνιο, για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων που θα ανακύψουν και κυρίως για την ταχύτερη δυνατή έναρξη λειτουργίας του νέου Πανεπιστημίου.
Για την Επιτροπή
Παν. Ι. Κοντός