Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας, ο Δήμος Αιτωλικού και το Μουσείο Βάσως Κατράκη, Κέντρο Χαρακτικής Τέχνης συνδιοργανώνουν την αναδρομική έκθεση του λαϊκού ζωγράφου Χρήστου Καγκαρά.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010 στις 12:00 το μεσημέρι στις αίθουσες του Μουσείου Βάσως Κατράκη, στο Αιτωλικό.
Ο Χρήστος Καγκαράς γεννήθηκε το 1918 στη Γρανίτσα Ευρυτανίας, κι έμεινε από πολύ μικρός ορφανός. Ταξίδεψε περιπλανώμενος κι έξω από τα σύνορα της Ελλάδας, δουλεύοντας σε διάφορες δουλειές. Καταστάλαξε στο χωριό του, όπου ζωγράφιζε για ελάχιστα χρήματα, τοπία, προσωπογραφίες, σκηνές απ' την αγροτική ζωή, αγρολούλουδα, αγιογραφίες για τα ξωκλήσια. Ξεκίνησε ως αγρότης και βοσκός για να καταλήξει στην αγιογραφία, που διδάχτηκε από μοναχούς της μονής Διονυσίου στο Άγιον Όρος. Τα πρώτα του έργα τα έφτιαξε πάνω σε κορμούς δέντρων, σε "πλακανίθρες", σε βράχια: Σκηνές της αγροτικής ζωής, με την ίδια διαφάνεια και καθαρότητα, που χαρακτηρίζουν και το δημοτικό μας τραγούδι. Στα τοπία του, όλα είναι ζωντανά, φρέσκα, νοτισμένα απ' το πράσινο, θαυμαστά ταυτισμένα με τη μάνα τη φύση. Από την πρώτη τάξη του Δημοτικού, τον φώναζαν "ζωγράφο". Στο βουνό, που τριγύριζε φυλάγοντας γίδια - έξι χρονών παιδί - έπαιρνε ξυλοκάρβουνα και ζωγράφιζε πάνω σε πέτρες, σε βράχους. Στην περίοδο του εμφυλίου 1946-49, συλλαμβάνεται ως αντάρτης και κλείνεται στις φυλακές. Εκεί κάνει πορτρέτα κι άλλα έργα τα οποία πουλάει σε χαμηλή τιμή για ν' αντιμετωπίσει τις πιο άμεσες ανάγκες, το τσιγάρο και λίγο φαγητό. Μέχρι την ανακάλυψή του από το σπουδαίο Ευρυτάνα αρχιτέκτονα Πάνο Τσελέπη, το 1966, είχε ασχοληθεί σχεδόν αποκλειστικά με την αγιογραφία, ιστορώντας περισσότερες από 60 εκκλησίες της Ευρυτανίας και της Αιτωλοακαρνανίας, αρκετές απ’ αυτές σε λαϊκότροπο ύφος. Όταν επιδόθηκε στη ζωγραφική φορητών έργων και νιώθοντας απελευθερωμένος από οποιεσδήποτε δογματικές προδιαγραφές και δεσμεύσεις, ξεχείλισε η διάθεση, ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα χιλιάδες έργα, σε αρκετά από τα οποία "βυζαντινίζει". Το έργο του διακρίνει μια πρωτόγονη δύναμη, πλαστικότητα και εκφραστική λιτότητα. Όταν ζωγραφίζει τους ανθρώπους ο ζωγράφος, εκφράζει βαθιά, θαυμαστά τον εσωτερικό τους κόσμο. Τα πρόσωπα τους είναι τόσο αληθινά και υπαρκτά, που σε πείθουν ότι σίγουρα κάπου τα συναπάντησες κι απόμειναν στη μνήμη σου. Εδώ και χρόνια ζει με την πολυπληθή οικογένειά του στη Λαμία. Ημερήσιος και περιοδικός τύπος, καλλιτέχνες και διανοούμενοι, εκφράστηκαν μ' ενθουσιασμό για το έργο του.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010 στις 12:00 το μεσημέρι στις αίθουσες του Μουσείου Βάσως Κατράκη, στο Αιτωλικό.
Ο Χρήστος Καγκαράς γεννήθηκε το 1918 στη Γρανίτσα Ευρυτανίας, κι έμεινε από πολύ μικρός ορφανός. Ταξίδεψε περιπλανώμενος κι έξω από τα σύνορα της Ελλάδας, δουλεύοντας σε διάφορες δουλειές. Καταστάλαξε στο χωριό του, όπου ζωγράφιζε για ελάχιστα χρήματα, τοπία, προσωπογραφίες, σκηνές απ' την αγροτική ζωή, αγρολούλουδα, αγιογραφίες για τα ξωκλήσια. Ξεκίνησε ως αγρότης και βοσκός για να καταλήξει στην αγιογραφία, που διδάχτηκε από μοναχούς της μονής Διονυσίου στο Άγιον Όρος. Τα πρώτα του έργα τα έφτιαξε πάνω σε κορμούς δέντρων, σε "πλακανίθρες", σε βράχια: Σκηνές της αγροτικής ζωής, με την ίδια διαφάνεια και καθαρότητα, που χαρακτηρίζουν και το δημοτικό μας τραγούδι. Στα τοπία του, όλα είναι ζωντανά, φρέσκα, νοτισμένα απ' το πράσινο, θαυμαστά ταυτισμένα με τη μάνα τη φύση. Από την πρώτη τάξη του Δημοτικού, τον φώναζαν "ζωγράφο". Στο βουνό, που τριγύριζε φυλάγοντας γίδια - έξι χρονών παιδί - έπαιρνε ξυλοκάρβουνα και ζωγράφιζε πάνω σε πέτρες, σε βράχους. Στην περίοδο του εμφυλίου 1946-49, συλλαμβάνεται ως αντάρτης και κλείνεται στις φυλακές. Εκεί κάνει πορτρέτα κι άλλα έργα τα οποία πουλάει σε χαμηλή τιμή για ν' αντιμετωπίσει τις πιο άμεσες ανάγκες, το τσιγάρο και λίγο φαγητό. Μέχρι την ανακάλυψή του από το σπουδαίο Ευρυτάνα αρχιτέκτονα Πάνο Τσελέπη, το 1966, είχε ασχοληθεί σχεδόν αποκλειστικά με την αγιογραφία, ιστορώντας περισσότερες από 60 εκκλησίες της Ευρυτανίας και της Αιτωλοακαρνανίας, αρκετές απ’ αυτές σε λαϊκότροπο ύφος. Όταν επιδόθηκε στη ζωγραφική φορητών έργων και νιώθοντας απελευθερωμένος από οποιεσδήποτε δογματικές προδιαγραφές και δεσμεύσεις, ξεχείλισε η διάθεση, ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα χιλιάδες έργα, σε αρκετά από τα οποία "βυζαντινίζει". Το έργο του διακρίνει μια πρωτόγονη δύναμη, πλαστικότητα και εκφραστική λιτότητα. Όταν ζωγραφίζει τους ανθρώπους ο ζωγράφος, εκφράζει βαθιά, θαυμαστά τον εσωτερικό τους κόσμο. Τα πρόσωπα τους είναι τόσο αληθινά και υπαρκτά, που σε πείθουν ότι σίγουρα κάπου τα συναπάντησες κι απόμειναν στη μνήμη σου. Εδώ και χρόνια ζει με την πολυπληθή οικογένειά του στη Λαμία. Ημερήσιος και περιοδικός τύπος, καλλιτέχνες και διανοούμενοι, εκφράστηκαν μ' ενθουσιασμό για το έργο του.
Η ΣΥΜΠΟΛΙΤΙΣΣΑ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΝ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ “WALLS” ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΧΑΡΤΟΠΟΙΙΑΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Σε μια έκθεση αρχιτεκτονικού έργου που έχει σπάσει πλέον τα όρια της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε η συμπολίτισσά μας Ελευθερία Α. Δασκαλάκη.Η έκθεση φιλοξενήθηκε στο εργοστάσιο Τέχνης Λαδόπουλου, και η διοργάνωση ανήκε στο Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας, στο ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και στο Δήμο Πατρέων.
Η έκθεση ήταν ένα κάλεσμα στους πολίτες να γνωρίσουν την σύγχρονη αρχιτεκτονική κατά τον πρόεδρο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας Γιώργο Ελεζόγλου. Επίσης για την κορυφαία αυτή έκθεση ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδος Γιώργος Ζεππάτος, τόνισε την σημαντικότητά της εστιάζοντας στο ότι το αρχιτεκτονικό έργο επηρεάζει θετικά η αρνητικά την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.
Η συμπολίτισσά μας αρχιτέκτων Ελευθερία Α. Δασκαλάκη, που ζει και εργάζεται στο Αγρίνιο, παρουσίασε την επιλεγμένη από την κριτική επιτροπή πτυχιακή εργασία της "Μουσείο στην Αμοργό" μαζί με την Αρχιτέκτονα Μηχανικό Έλσα Γ. Σιάμκα από τις Σέρρες. Στην ίδια ομάδα ανήκε και η Αρχιτέκτων Μηχανικός Στέλλα Σπανού, η οποία κατάγεται από την Αμοργό.
Οι φωτογραφίες του έργου μαζί με την περίληψη, που αναφέρεται σ` αυτό, έχουν καταχωρηθεί σε ειδικό βιβλίο που επιμελήθηκε ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας το οποίο διατίθεται στα βιβλιοπωλεία και το οποίο επίσης αναφέρεται στο σύνολο των έργων που συμμετείχαν στην έκθεση αρχιτεκτονικού έργου walls.
Η έκθεση περιελάμβανε επίσης 78 έργα και μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο 2004-2009 και επιλέχθηκαν μέσα από 234 συμμετοχές από εξαμελή επιτροπή αξιολόγησης, καθώς και 18 διπλωματικές εργασίες από τις 6 Αρχιτεκτονικές Σχολές της χώρας.
Η Ελευθερία Αναστασίου Δασκαλάκη γεννήθηκε στο Αγρίνιο όπου και ολοκλήρωσε τις Λυκειακές της σπουδές.
Στη συνέχεια σπούδασε στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου απ’ όπου και έλαβε το πτυχίο της Αρχιτέκτονα Μηχανικού.
Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις, ημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ενώ μιλά Αγγλικά και Γαλλικά. Έχει ασχοληθεί επίσης με τη Μουσική απ’ όπου και έχει λάβει το δίπλωμα αρμονίας με άριστα.
Σήμερα ζει και εργάζεται στο Αγρίνιο όπου διατηρεί αρχιτεκτονικό γραφείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου