Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Έφυγε από τη ζωή ο δημοφιλής τραγουδιστής, Νίκος Παπάζογλου μετά από μία άνιση μάχη με την επάρατο νόσο.

Έφυγε από τη ζωή ο δημοφιλής τραγουδιστής, Νίκος Παπάζογλου (video) μετά από μία άνιση μάχη με την επάρατο νόσο. Ο δημοφιλής καλλιτέχνης πάλευε πολλά χρόνια να νικήσει τον …καρκίνο αλλά σήμερα το πρωί και σε ηλικία 63 χρόνων παρέδωσε τα όπλα και ταξίδεψε για τη γειτονιά των Αγγέλων.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (VIDEO)
Συντετριμμένη η οικογένειά του δε μπορεί να πιστέψει ότι ο δικός τους άνθρωπος δεν είναι πλέον μαζί τους, ενώ το μουσικό κοινό του που τον ακουλουθούσε παντού, συνειδητοποίησε ξαφνικά ότι η μελωδική του φωνή δε θα τους συντροφεύσει ξανά. Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι πριν λίγο καιρό έφυγε από τη ζωή και ο καλός του φίλος Μανώλης Ρασούλης. Όσοι ήξεραν καλά τον Νίκο, λένε χαρακτηριστικά «καλύτερα που έφυγε, πάλευε καιρό με τις χημειοθεραπείες χωρίς αποτέλεσμα».
Τα μισά από τα καλύτερα τραγούδια που ακούσαμε τα τελευταία είκοσι χρόνια ήταν δικά του. Σε κάθε συναυλία του γίνεται το αδιαχώρητο. Δημιούργησε «σχολή» με το ύφος του, τη γνωστή σχολή της Θεσσαλονίκης. Μιλάμε για τον τύπο με το κόκκινο μαντήλι, τον «ινδιάνο» της ελληνικής μουσικής, Νίκο Παπάζογλου. Από τα γνήσια παιδιά της Μακεδονίας ο Νίκος Παπάζογλου, γέννημα θρέμμα Θεσσαλονίκης. Από εκεί ξεκινά τη συστηματική του απασχόληση με τη μουσική στα τέλη της δεκαετίας του ’60.
Σε ένα μικρό στούντιο έγραψε τα πρώτα του τραγούδια και κάποια από αυτά τραγουδιούνται από τον Πασχάλη, τον οποίο αντικατέστησε στους OLYMPIANS για να κάνει τη στρατιωτική του θητεία!
Οι αρχές της δεκαετίας του ’70 τον βρίσκουν στο Aachen της Γερμανίας με το Σαλονικιώτικο συγκρότημα ZEALOT (ΖΗΛΩΤΗΣ). Κάνει προσπάθειες να προωθήσει τη δουλειά του στον ευρωπαϊκό χώρο και ηχογραφεί κάποια κομμάτια στο Μιλάνο.
Επιστρέφει στα πάτρια εδάφη το 1976. Το 1977 συμμετέχει στην παράσταση «Αχαρνής ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια», γεγονός που τον φέρνει σε επαφή με τους Διονύση Σαββόπουλο και Μανώλη Ρασούλη. Με αφορμή αυτή την παράσταση κυκλοφορεί ο ομώτιτλος δίσκος στον οποίο επίσης συμμετείχε.
Δυο χρόνια μετά, οι τρεις τους και ο Νίκος Ξυδάκης δημιουργούν αυτό που έμελλε να αφήσει σφραγίδα στη νεοελληνική μουσική σκηνή, το δίσκο «Η εκδίκηση της Γυφτιάς» με την χαμογελαστή εικόνα του Νίκου σε πρώτο πλάνο.
«Τρελλή κι αδέσποτη», «Κανείς εδώ δεν τραγουδά» και άλλα έντεκα κομμάτια που αγαπήθηκαν και τραγουδήθηκαν όσο λίγα.
Εχει ήδη με προσωπική εργασία και μεράκι «οικοδομήσει» το στούντιο του στην Κάτω Τούμπα, το γνωστό ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ το οποίο γίνεται γι’ αυτόν εργαλείο δημιουργίας μερικών από τα καλύτερα τραγούδια της τελευταίας εικοσαετίας στην Ελλάδα.
Έπεται λοιπόν συνέχεια, το 1979 με το «ΔΗΘΕΝ» των Ξυδάκη – Ρασούλη, στο οποίο τραγουδά μαζί με τον Δημήτρη Κοντογιάννη και τη Σοφία Διαμαντή.
Το 1983 πραγματοποιεί μερικές εμφανίσεις στο ΖΟΟΜ στην Αθήνα με την «Ταχεία Θεσσαλονίκης» που δεν είχαν την αναμενόμενη από το κοινό ανταπόκριση.
Την ίδια χρονιά συγκεντρώνει ότι είχε βγάλει από το πλούσιο υλικό της ψυχή του σε μελωδία με στίχο στο γνωστό σε όλους μας δίσκο «ΧΑΡΑΤΣΙ«. Με αυτή τη δουλειά δεν κάνει απλά μια ακόμα έκπληξη αλλά σφραγίζει την ελληνική μουσική των νεότερων χρόνων. Δίσκος σταθμός, «επηρεάζει» αρκετούς νεότερους τραγουδοποιούς και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους που κυκλοφορεί ο Παπάζογλου αργότερα, δημιουργείται η «σχολή της Σαλλονίκης», το «ρεύμα Παπάζογλου»… Ο χαρακτηρισμός αφορά καλλιτέχνες που ακολουθούν τα χνάρια του και διδάσκονται από το ύφος του.
Στο «ΧΑΡΑΤΣΙ» ο Νίκος παντρεύει τη ροκιά με το «αχ», το μπαγλαμαδάκι με την ηλεκτρική κιθάρα και το τσέλο με το μπουζούκι σε ένα εκπληκτικό άκουσμα, αποδεικνύοντας πως ότι είναι γνήσιο δεν έχει όρια και κανονισμούς.
Στο εσωτερικό αυτής της δουλειάς ο ίδιος σημειώνει:
«Η μουσική μας παιδεία, αν μπορεί να ονομαστεί έτσι, είναι ένας κυκεώνας και φαίνεται αυτό στη μουσική που συνθέτουμε, φαίνεται και στις επιλογές μας όταν η ανάγκη και η ευκολία μας θέτουν μπροστά σε εκβιαστικά διλήμματα, οπόταν και αναγκαζόμαστε να πάρουμε θέση. Πάντως όποια απόφαση και να πάρουμε, προδίδουμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, γιατί τα ετερόκλητα μας συνιστούν. Η αγάπη είναι ισχυρότερο πράγμα από τη διαφορά, το ζήτημα είναι να συγκεράσουμε τις μουσικές μας αντιθέσεις, που είναι και οι δικές μας αντιθέσεις, σ’ ένα μεικτό και νόμιμο μουσικό είδος».
Το μήνυμα του Νίκου βρήκε χιλιάδες αποδέκτες, αν κρίνει κανείς το γεγονός ότι εκτός από την αρχική κυκλοφορία του, επανακυκλοφορεί στην αγορά (cd) το 1988 και το 1996!
Είκοσι χρόνια μετά και το κλασσικό τραγούδι «ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ» στάζει μέλι, αγαπιέται, σκούπιζει δακρυσμένα μάγουλα και σιγοτραγουδιέται ακόμα με το ίδιο πάθος.
Όπως επίσης ο «Υδροχόος», «Λεμόνι στην πορτοκαλιά» του Μανώλη Ρασούλη και της Βάσως Αλαγιάννη, το «Χαράτσι» του Σιμώτα (στίχος) και τα «Καρυάτιδα», «Στάλα-στάλα», «Με το τραγούδι», «Ευχή», «Χθες βράδυ», «Πέρασα έτσι», «Χτυπάει τηλέφωνο».
Εκτός όμως από τις προσωπικές του δουλειές, τον συναντάμε στη «Ρεζέρβα» (1984) και στο «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι» (1986) του Σαββόπουλου. Επίσης στο «Πότε Βούδας πότε Κούδας» δίσκος του Μ. Ρασούλη (1986) όπου τραγουδά το ομότιτλο κομμάτι. Αλλά και στο «Σείριο υπάρχουνε παιδιά» του Χατζιδάκη το 1988.
Στο δίσκο «Ολοι δικοί μας είμαστε» με τους Μ. Ρασούλη, Χ. Νικολόπουλο και Π. Τερζή και στο «Σκόρπια 1″ του Μ. Ρασούλη με τη Γλυκερία.
Παράλληλα κυκλοφορούν και οι δικοί του δίσκοι «ΜΕΣΩ ΝΕΦΩΝ» το 1986 και «ΣΥΝΕΡΓΑ» το 1991. Την ίδια χρονιά 30 Σεπτέμβρη 1991 ηχογραφεί και κυκλοφορεί την «ΕΠΙΤΟΠΙΟΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ» από το θέατρο του Λυκαβηττού.
Διαχρονικές σιωπηλές επιτυχίες, τα τραγούδια των δίσκων του, «Ένα κι ένα», «Ο μοναχός ο άνθρωπος», «Στη ρωγμή του χρόνου», «Φύσηξε ο Βαρδάρης», «Καλημέρα», «Είναι αργά», «Απόψε σιωπηλοί», «Δεν είμαι ποιητής», «Νυκτερινό Α’ και Β’», «Όμως εγώ», «Μάτια μου» και τόσες άλλες.
Το 1995 κυκλοφορεί το «ΟΤΑΝ ΚΥΝΔΥΝΕΥΕΙΣ ΠΑΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΥΡΟΥΔΑ» (πουρούδα: στα κυπριακά το κλάξον του ποδηλάτου).
Όλες οι δουλειές του έχουν ηχογραφηθεί στο ΑΓΡΟΤΙΚΟΝ με την ετικέτα «Στρόγγυλοι δίσκοι».
Άξιες αναφοράς είναι και οι συνεργασίες του (στις περισσότερες είχε την επιμέλεια) με το Μανώλη Λιδάκη, τη Γλυκερία, τη Χορωδία Αιγαίου, τη Σαραγούδα Γιασεμή, τους Παλαιολόγους, το Λουδοβίκο των Ανωγείων, τη Νένα Βενετσάνου, τη Λιζέτα Καλημέρη, την Κατερίνα Σιαπάντα, τη Όλγα Δεραινίτη κ.α.
Ο Νίκος στηρίζει τη μουσική με το δικό του τρόπο, δίνοντας ευκαιρίες σε καλλιτεχνικά διαμάντια σαν τον Σωκράτη Μάλαμα, τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, τις Μικρές Περιπλανήσεις, τον Ορφέα Περίδη, τη Μελίνα Κανά και αρκετούς άλλους.
Η λεγόμενη «σχολή θεσσαλονίκης» είναι ουσιαστικά η «σχολή Παπάζογλου». Εκείνος άνοιξε το δρόμο, για να ακολουθήσουν όλοι οι υπόλοιποι. Κανείς δεν ξέρει τι μέλλον θα είχαν ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Ορφέας Περίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, οι Μικρές Περιπλανήσεις, ο Γιάννης Μήτσης, η Μελίνα Κανά και τόσοι άλλοι, αν δεν τολμούσε πρώτος ο Παπάζογλου.
Του ανωτέρω απόδειξη είναι οι δίσκοι «ΑΓΡΥΠΝΙΑ», «Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΜΟΥ», «Ο ΧΑΣΟΜΕΡΗΣ», «ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΥΝΕΝΤΗ», «ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ», «ΝΥΧΤΕΣ ΜΑΓΙΚΕΣ»…
Όλα αυτά τα χρόνια, υποστηρίζει τις μουσικές του δημιουργίες με ένα τρόπο που άλλοι καλλιτέχνες δε θα τολμούσαν φοβούμενοι το ρίσκο.
Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του, το γκρουπ «Λοξή Φάλαγγα» οργώνει την Ελλάδα δίνοντας συναυλίες. Συνήθως επισκέπτεται ξεχασμένες από τους πολλούς περιοχές, δίνοντας τη δυνατότητα για πραγματική διασκέδαση σε ανθρώπους που ζουν μακριά από τις μεγαλουπόλεις. Το αποτέλεσμα των εμφανίσεων είναι πάντα το ίδιο. Σε όποιο χώρο και αν επιλέξει να εμφανιστεί δημιουργείται το αδιαχώρητο και ο κόσμος δείχνει την αγάπη του για το γνήσιο τραγούδι.
Αποφεύγει να εμφανίζεται στην τηλεόραση και δεν δίνει συνεντεύξεις χωρίς ουσιαστικό λόγο. Λίγοι καλλιτέχνες δείχνουν στη μουσική το σεβασμό με τον οποίο εκφράζεται ο Παπάζογλου. Ψύχραιμη, ήρεμη και ουσιώδης προσωπικότητα, πρότυπο και δάσκαλος (χαρακτηρισμούς τους οποίους ο ίδιος δεν πολυσυμπαθεί) για πολλούς νεότερους που θέλησαν να βαδίσουν στα χνάρια του.
Η φωνή του είναι προικισμένη με ιδιαίτερη χαρακτηριστική χροιά. Βαθύς λυγμός το άκουσμά της, τραγουδοποιός που νιώθει ό,τι με μελωδία ξεστομίζει. Η πορεία και το ύφος του πιστοποιούν όχι απλά τη γνησιότητά του, αλλα μας μαθαίνουν πως τα τραγούδια που είναι αληθινά, αγγίζουν την ψυχή μας χωρίς επεξεργασία και υστερίες.

Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Η Θράκη και το Αιγαίο δεν μπορούν να τύχουν υπεράσπισης από μία χώρα που είναι υπό κατάρρευση


Τον κώδωνα του κινδύνου για την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας έκρουσε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, λόγω της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα.
«Εάν η χώρα δεν σταθεί όρθια αυτό το διάστημα κι αν οι βλακείες περί κυβερνήσεων προσωπικοτήτων, τεχνοκρατών, όλα αυτά που στο λαό καθημερινά εντυπώνονται στη συνείδηση συνεχιστούν, καταλαβαίνετε ότι μία κατάρρευση της οικονομίας θα είναι κατάρρευση της χώρας» επεσήμανε ο Απόστολος Κακλαμάνης.
Συνεχίζοντας, κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους, καθώς, όπως είπε, μια χώρα υπό κατάρρευση δεν θα μπορεί να υπερασπιστεί το Αιγαίο και τη Θράκη.
 «Και δεν είμαι κανένας εθνικιστής, όπως μου έλεγαν από την αμερικάνικη πρεσβεία, στο CBS, ότι ηγούμαι των εθνικιστών του ΠΑΣΟΚ, αλλά η Θράκη και το Αιγαίο δεν μπορούν να τύχουν υπεράσπισης από μία χώρα που είναι υπό κατάρρευση! Θα σημαίνει εθνική τραγωδία, εάν όλοι αντί να είναι, όπως είπα, ''τρεις λαλούν και δυο χορεύουν'', αν όλοι δεν καταλάβουμε και ομαδικά και ατομικά κυρίως την ευθύνη».

Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 1-1

Χωρίς νικητή έληξε το ματς της Κομοτηνής, μεταξύ του Πανθρακικού και του Παναιτωλικού, καθώς οι δύο ομάδες αναδείχθηκαν ισόπαλες με 1-1 στο πλαίσιο της 30ης αγωνιστικής της Football League.
Μετά το αποτέλεσμα αυτό το πρωτάθλημα να αποκτά νέο ενδιαφέρον, καθώς ο Παναιτωλικός έφτασε στους 63 βαθμούς και αν την Κυριακή ο ΟΦΗ επικρατήσει του Εθνικού, τότε θα μειώσει την διαφορά από την δεύτερη θέση στους τέσσερις βαθμούς. Από την άλλη ο Πανθρακικός έφτασε στους 38 βαθμούς.
Το παιχνίδι που παρακολούθησαν οι 2.000 φίλαθλοι και των δύο ομάδων στο ΔΑΚ Κομοτηνής, ήταν μέτριο, με τον Πανθρακικό να ανοίγει το σκορ στο 72', όταν μετά από εκτέλεση κόρνερ, ο Αρσενίεβιτς με σουτ μέσα από την περιοχή έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Τζενάμο για να κάνει το 1-0.
Η απάντηση του Παναιτωλικού ήταν άμεση και στο 73', ο Θεοδωρίδης έκανε το μακρινό σουτ, η μπάλα κόντραρε στον Νατσούρα και κατέληξε στο βάθος της εστίας του Κουτσόπουλου για να γίνει το τελικό 1-1.
Στις καθυστερήσεις της αναμέτρησης, ο Παναιτωλικός σημείωσε γκολ με τον Κούσα, το οποίο ακυρώθηκε ως επιθετικό φάουλ του παίκτη της ομάδας του Αγρινίου στον Νατσούρα.
Ο διαιτητής του αγώνα Ευαγγέλου (Αθηνών), έδειξε την κίτρινη κάρτα στους Λιαπάκη, Σίμωση, Μουμίν και Παλαιολόγο.
Πανθρακικός: Κουτσόπουλος, Περπερίδης, Τζιωρτζόπουλος, Νατσούρας, Βαγγελόπουλος, Ζησόπουλος, Λιαπάκης (78' Κανωτίδης), Μάλκι (64' Ορλάντο), Σουλτανίδης, Αρσενίεβιτς, Ρομπέρ (43' λ.τρ. Ούλμερς).
Παναιτωλικός: Τζενάμο, Παλαιολόγος (59' Μπελεβώνης), Βούκοβιτς, Αναστασιάδης, Κούσας, Ετζενγκουέλε, Μουμίν (77' Δέντσας), Ρότσα, Μπαϊκαρά, Θεοδωρίδης, Καούνος (28' λ.τρ. Καραμαλίκης).

Διαιτητικά Νέα

Πενήντα τέσσερις διαιτητές της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Αιτωλοακαρνανίας πριν από λίγες μέρες, έσπασαν κυριολεκτικά τα  χρονόμετρα όταν κλήθηκαν από την Τοπική επιτροπή Διαιτησίας να εξεταστούν στο  fifa test.  Αξίζει να σημειωθεί  ότι για πρώτη φορά συμμετέχει τέτοιος αριθμός Διαιτητών σε τέτοιες δοκιμασίες στις οποίες καλούνται να ανταπεξέλθουν  συνήθως διεθνείς διαιτητές. Μαζί με τους δοκιμαζόμενους διαιτητές ήταν και οι αξιολογημένοι των εθνικών κατηγοριών, που αν και είχαν κάνει  νωρίτερα  αυτή την δοκιμασία στα Γιάννενα προτίμησαν να συνυποβληθούν στο fifa test μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους.  
Είναι ηλίου φαεινότερο λοιπόν ότι η Επιτροπή Διαιτησίας της ΕΠΣΝΑ συγκροτεί πλέον μια πανίσχυρη διαιτητική ομάδα ικανή να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε αγωνιστική κατάσταση. Ο υπεύθυνος εκγύμνασης των Διαιτητών κ. Γιώργος Κωνσταντίνου καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ερωτηθείς σχετικά δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «… θεωρώ ότι, με τέτοιους ρυθμούς εκγύμνασης σε συνδυασμό και με την άρτια θεωρητική εκπαίδευση με τους έμπειρους εκπαιδευτές σε πολύ λίγο χρόνο θα έχουμε μια μεγάλη ομάδα Διαιτητών με άριστη φυσική κατάσταση καθώς και με άριστη θεωρητική εκπαίδευση…»  
Στα αγωνιστικά test που πραγματοποιήθηκαν στο ΔΑΚ Αγρινίου παραβρέθηκε κλιμάκιο του ΕΚΑΒ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ο Πρόεδρος της ΕΠΣΝΑ κ. Τάκης Παπαχρήστος, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαιτησίας Κώστας Τσάσσης και τα μέλη της Επιτροπής διαιτησίας Σπύρος Τομαράς  και Παναγιώτης Καψάλης, ο υπεύθυνος Σχολών Διαιτησίας Νίκος Λύτρας κ.α.
            Η μεγάλη προσπάθεια όμως για την κατάρτιση από την ΕΠΣΝΑ και την Επιτροπή Διαιτησίας δεν σταματά εδώ. Στο πολυτελές συνεδριακό κέντρο του εμποριοβηχανικού επιμελητηρίου Αιτ/νίας, με ομιλητή τον εκπαιδευτή ΕΠΟ, κ. Χρυσόστομο Μάνθο, πραγματοποιήθηκε ταχύρρυθμο σεμινάριο γνώσης των κανονισμών που αφορούσε διαιτητές, προπονητές, παράγοντες και ποδοσφαιριστές. Στο σεμινάριο παρέστη και ο προπονητής του Παναιτωλικού κ. Μπάμπης Τεννές μαζί με ποδοσφαιριστές και το τεχνικό επιτελείο της ομάδας. Στο τέλος του σεμιναρίου δόθηκαν οδηγίες προς τους νέους διαιτητές από τον πρόεδρο της  ΕΠΣΝΑ κ. Τάκη Παπαχρήστο και της Ε.Δ. Κώστα Τσάσση.
Επίσης στην αίθουσα του συνδέσμου Διαιτητών μίλησε ο Γ.Γ. της Ένωσης Ποδοσφαιρικών σωματείων Αχαΐας κ. Γιώργος Σταυρόπουλος, προσκεκλημένος από την επιτροπή διαιτησίας με θέμα το φύλλο αγώνα. Η ομιλία ήταν πολλή χρήσιμη για τους διαιτητές,  καθώς επισημάνθηκαν λάθη και παραλείψεις  κατά την συμπλήρωση του φύλλου αγώνα που εκτός των άλλων αποτελεί επίσημο δημόσιο και αποδεικτικό έγγραφο προς κάθε αρχή. Στη συνέχεια απονεμήθηκαν δώρα και στολές διαιτησίας στους πρωτεύσαντες νέους διαιτητές κατά τις τελευταίες εξετάσεις.
            Στη συνέχεια ήρθε η σειρά του πολύπειρου εκπαιδευτή διαιτησίας ΕΠΟ κ. Νίκου Λύτρα  να μιλήσει προς τους διαιτητές στην αίθουσα του συνδέσμου διαιτητών στο Αγρίνιο. Ο κ. Λύτρας με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα παρουσίασε τις τελευταίες τροποποιήσεις στον κανονισμό ποδοσφαίρου, που εγκρίθηκαν και εφαρμόζονται από το Διεθνές Ποδοσφαιρικό Συμβούλιο.
  Οι επιμορφωτικές συναντήσεις των διαιτητών πλέον θα συνεχίζονται κάθε Δευτέρα και θα υπάρξουν επαναληπτικά test  για να ετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα οι διαιτητές μας εν όψει των δοκιμασιών του καλοκαιριού που θα κριθεί για πολλούς η εξέλιξή τους και η άνοδος στην επόμενη κατηγορία.